Præsentation af børnehuset

Velkommen til Bakkely

I Bakkely har vi sammen med de øvrige børnehuse i området Skovbrynet en fælles kerneopgave, som er "at vi lykkes, når vi i samarbejde med familierne skaber udvikling af barets trivsel, læring og mod".

Derfor er det vigtigt for os at lære jer at kende, så vi kan skabe grundlaget for en konstruktiv dialog i hverdagen omkring jeres barn i Bakkely.

Det betyde, at vi ønsker et tæt og ærligt samarbejde med jer som familie, og derfor inviterer vi jer, allerede inden I starter i Bakkely til en rundvisning og samtale i Bakkely. Rundvisningen og samtalen starter klokken 9.00, og tager omkring 30 minutter, og her vil I se og høre om vores hverdag, pædagogik og børnesyn, og I kan stille alle de spørgsmål, I har behov for, så I kan få den bedst og tryggeste starte for de næste mange år i Bakkely.

Der er også mulighed for hjemmebesøg i de tilfælde, det giver mening ift. at lette den første tid i Bakkely. Her vil den primære pædagog komme hjem til jer til en kop te eller kaffe. Vi anbefaler, at jeres sundhedsplejerske deltager ved mødet, så vi får mulighed for at skabe sammenhæng mellem barnets første tid i jeres hjem og overgangen til en ny og spændende hverdag i Bakkely. den første tid i Bakkely er beskrevet under Modtagelse.

Bakkely er som Gladsaxes øvrige børnehuse del af FN's børneorganisation UNICEF: Børnevenlig By. Det betyder, at vi har et særligt fokus på selvhjulpenhed og medbestemmelse, så børnene oplever at være betydningsfuld og verdensmestre i deres eget liv. I hverdagen arbejder vi derfor med forskellige demokratiske former ift. børnenes aldre og kompetencer blandt andet bestemmer de ældste børn som del af deres kompetenceportræt, hvad de som gruppe skal hedde eller i forhold til valg af dagens sang eller månedens ret.

Bakkely er smukt og centralt placeret med en stor legeplads og sansehave tæt på offentlig transport, Bagsværd Sø, Hareskoven, Smør- og Fedt Mosen. Hvilket vi inddrager i vores projekt som Naturdetektiver, der undersøger og undres over naturen omkring os, som del af projektet: Natur, science og digitalisering som strækker sig frem til efteråret 2022.

Til slut vil jeg på vegne af alle i Bakkely glæde mig til, vi ses igen og bede jer om at spørge, hvis I har noget, I har behov for at vide, og som I ikke har kunne finde svar på her på vores nye hjemmeside.

På gensyn Børnehusleder Ann Lindberg